Wiadomości z rynku

poniedziałek
11 listopada 2024

Ponad 15 tysięcy kilometrów z napędem elektrycznym

Mercedes-Benz eActros 600 z powodzeniem zakończył swój testowy przejazd przez Europę
27 sierpnia 2024

Fot. Mercedes-Benz

 
Mercedes-Benz Trucks z sukcesem zakończył europejski przejazd ciężarówek eActros 600. Po 45 dniach w pełni elektrycznej wyprawy konstruktorskiej, trasą wiodącą przez łącznie 22 kraje, dwa przedseryjne prototypy Mercedes-Benz eActros 600 dotarły bezpiecznie z powrotem do niemieckiego Wörth am Rhein, mając na liczniku ponad 15 tysięcy kilometrów więcej.
Obie e-ciężarówki pokonały w tym czasie odpowiednio 15.269 i 15.939 kilometrów, a każda z nich ukończyła przejazd przy całkowitej masie zestawu ciężarowego wynoszącej 40 ton. Na całej trasie konstruktorzy „tankowali” obie ciężarówki dalekobieżne wyłącznie z publicznie dostępnych punktów ładowania.
Christof Weber, Head of Global Testing Mercedes-Benz Trucks:
– Oba pojazdy testowe doskonale radziły sobie na trasie. Mamy za sobą prawie siedem tygodni ekscytujących doświadczeń i spotkań, podczas których mogliśmy zdobyć mnóstwo cennej wiedzy. Wyprawa na tak ogromną skalę wymaga skrupulatnego przygotowania i planowania, zwłaszcza pod kątem ładowania akumulatorów z publicznych punktów ładowania. Pomimo bardzo różnych doświadczeń z postojami na ładowanie, okazało się, że zastosowanie napędu akumulatorowo-elektrycznego w transporcie dalekobieżnym jest możliwe. 500-kilometrowy zasięg eActrosa 600 na jednym ładowaniu akumulatora był dla nas zawsze wiarygodnym parametrem planowania.

Przejazd obserwowało z bliska ok. 30 dziennikarzy z 20 krajów europejskich – prawie wszyscy zasiedli również za kierownicą.
– Szczególne podziękowania chciałbym złożyć kolegom, którzy zorganizowali ten przejazd i asystowali przy nim, a także bezpiecznie doprowadzili nasze ciężarówki z powrotem do Wörth – w tym także licznym przedstawicielom mediów, którzy na całej trasie stanowili integralną część naszego zespołu testowego – dodał Christof Weber.

Informacje na temat konkretnych wniosków i ustaleń wynikających z „Mercedes-Benz eActros 600 European Testing Tour 2024” producent przedstawi na wrześniowych targach IAA Transportation w Hanowerze.

Fot. Mercedes-Benz

 

Północny i południowy kraniec Europy

Oficjalne rozpoczęcie przejazdu miało miejsce 11 czerwca we Frankfurcie nad Menem. Trasa dwóch samochodów ciężarowych wiodła najpierw na północ – przez Niemcy, Danię i Szwecję, by punktualnie na przesilenie letnie doprowadzić je do kulminacyjnego punktu pierwszego etapu: Przylądka Północnego w Norwegii, najdalej na północ wysuniętego punktu Europy osiągalnego drogą lądową. Pod koniec czerwca konwój wyruszył na południe – przez Finlandię, Estonię, Łotwę, Litwę, Polskę, Czechy, Austrię, Słowację, Węgry, Chorwację, Słowenię, Włochy, Francję i Hiszpanię. Po krótkim postoju w drugim kluczowym punkcie przejazdu, hiszpańskiej Tarifie – najdalej na południe wysuniętym skrawku kontynentu europejskiego – trasa poprowadziła ciężarówki z powrotem na północ, przez Portugalię, Francję, Belgię, Holandię i Luksemburg – do Niemiec.

Fot. Mercedes-Benz

 

Cel: zdobycie doświadczeń

Celem Mercedes-Benz Trucks w ramach przejazdu „eActros 600 European Testing Tour 2024” było pozyskanie szerokich doświadczeń w zakresie zużycia energii na różnorodnych trasach, w rozmaitych warunkach topograficznych i strefach klimatycznych. Producent chce następnie podzielić się zdobytą wiedzą z zainteresowanymi klientami.
Duża pojemność akumulatora, przekraczająca 600 kilowatogodzin, wraz z nową, ekonomiczną, zaprojektowaną we własnym zakresie elektryczną osią napędową zapewnia eActrosowi 600 zasięg 500 kilometrów bez konieczności doładowywania akumulatorów. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.