Wiadomości z rynku

poniedziałek
11 listopada 2024

Włoskie przeguby czyli wodzidła Astra ADT

Maszyny budowlane. Nowe wozidła Astra ADT: seria C
06.06.2008 00:00:00
Włosi wprowadzili nową serię swoich przegubowych wozideł. Astra należy do grupy Fiata i jest powiązana z Iveco. Maszyny mają mocniejsze silniki spełniające normę emisji Tier 3 i wygodniejsze kabiny. Nowa generacja wozideł przegubowych Astry, która znalazła się w ofercie pod koniec zeszłego roku, składa się z czterech modeli ADT: 25C, 30C, 35C i 40C. Cyfry w nazwach, jak to zwykle bywa w wypadku wozideł przegubowych, oznaczają przybliżoną ładowność maszyn, odpowiednio: 23,2, 28,16, 31,5 i 37 ton. Wozidła starszej serii B miały ładowność 14, 23, 27 i 27,2 tony. Wszystkie Astry ADT mają napęd 6x6, co oznacza, że przeciwieństwie do starszych pojazdów zrezygnowano z najmniejszej wersji z napędem 4x4 (ADT16B).
Astra to marka należąca do grupy Fiata i jest powiązana z Iveco. W Polsce jak dotychczas te maszyny nie są oferowane. Prezentowana seria maszyn ma jednak europejską homologację, nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby je sprowadzać.
Nowa generacja wozideł przegubowych Astry, która znalazła się w ofercie pod koniec zeszłego roku, składa się z czterech modeli ADT: 25C, 30C, 35C i 40C. Cyfry w nazwach, jak to zwykle bywa w wypadku wozideł przegubowych, oznaczają przybliżoną ładowność maszyn, odpowiednio: 23,2, 28,16, 31,5 i 37 ton. Wozidła starszej serii B miały ładowność 14, 23, 27 i 27,2 tony. Wszystkie Astry ADT mają napęd 6x6, co oznacza, że przeciwieństwie do starszych pojazdów zrezygnowano z najmniejszej wersji z napędem 4x4 (ADT16B).
W starszych maszynach stosowano silniki amerykańskiego Cumminsa. Tym razem Astra postawiła na dwa włoskie motory Iveco. W modelach ADT25C i ADT30C montowany jest silnik Cursor 10 o pojemności 10,3 litra. W pozostałych Cursor 13 o pojemności 12,8 l. Silnik w najmniejszym modelu osiąga moc 319 KM, w większym natomiast 353 KM. Silnik o większej pojemności również występuje w dwóch wariantach mocy: w ADT35C ma 410 KM, zaś w ADT40C 455 KM. Wszystkie wozidła nowej serii posiadają automatyczne przekładnie niemieckiego ZF-a z sześcioma biegami w przód i trzema w tył.
Generalnie większość pozostałych podzespołów nowych maszyn zachowała się bez zmian ze starej serii. Tych dokonano w stylistyce. Najbardziej widoczną jest wprowadzenie nowej maski, co zostało wymuszone zastosowaniem innego silnika. Producent przeniósł także przednie reflektory ze zderzaka na maskę, co sprawia, że są one mniej narażone na uszkodzenie. Przeprojektowano także stopnie, po których wchodzi się do kabiny. We wnętrzu zastosowano nową deskę rozdzielczą; standardem stała się klimatyzacja. W wyposażeniu dodatkowym przewidziano nowe elementy, takie jak: kamera cofania, system GPS, system przeciwpożarowy, elektroniczne sterowanie skrzynią biegów i hamulcami oraz komputer pokładowy.
Podstawowe dane Astry ADT40C
DMC 66 t
Ładowność 37 t
Poj. ładowni 17 m sześc.
(z nadsypem) (22) m sześc.
Moc silnika 455 KM
Maks. mom. obr. 2.000 Nm
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.